Zakończenie jachtowego sezonu to dla właścicieli dobry moment, aby się zająć zakonserwowaniem i zabezpieczeniem sprzętu przed nadejściem zimy. Będzie to zarówno dotyczyć samego jachtu, jak też wyposażenia, które na nim się znajduje, między innymi silnika zaburtowego. Podczas normalnego pływania z tego typu silników korzysta się stosunkowo rzadko, lecz są one niezwykle przydatne przy wszelkich manewrach portowych czy w sytuacjach zagrożenia. Lecz mimo tego, że nie używa się ich często, to przynajmniej raz w roku powinny zostać przeglądnięte dokładnie przez jakiegoś doświadczonego mechanika.
Większość wytwórców zaleca tego typu serwis silnika gazowego raz w roku, ale są również części, które należy sprawdzać raz na pół roku. Niektóre z czynności serwisowych może zrobić sam właściciel, jeśli będzie wiedział jak zabrać się za nie, lecz z dużą częścią należy się udać do jednego z autoryzowanych warsztatów.
Jest to o tyle istotne, że w czasie tego typu serwisu wymienione zostaną wszystkie eksploatacyjne materiały, ale też i wykonana zostanie szczegółowa kontrola technicznego stanu. Odpowiednio wczesna diagnoza przede wszystkim ograniczy niebezpieczeństwo jakieś poważniejszej usterki, a w niejednym przypadku naprawa silników jachtowych wiązać się może z dość wysokimi kosztami. Z tego też powodu nie można zapominać o tym, szczególnie że na taki serwis będzie parę miesięcy w zimie. Systematycznie sprawdzany sprzęt na pewno się odwdzięczy płynną i wydajną pracą, a również tym że nie zawiedzie w przypadkach, kiedy okaże się być potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+