Logistycznie rzecz biorąc transport jest jedną z najtrudniejszych do zarządzania gałęzi gospodarki. Transport automobilowy, kolejowy lotniczy i do tego całkowicie jeszcze łączność to właściwie sporo. Nie dziwi, wobec tego fakt, iż pewni pracownicy sobie rady nie dają, jednak jest dużo możliwości, jak transport medyczny. Jednak wypada przyznać, iż nasze państwo w tym względzie jest nader niezdarne.
Wypada jakiejś rewolucji, aby wszystko w końcu było na swoim miejscu. Wypada planu, który wspomoże wszystko ustawić do pionu. Może w końcu zmiarkujemy, że, za jakość i pełne przekonanie się opłaca. I w tym przypadku nie może być mowy o oszczędnościach. Jeśli pragniemy mieć rzetelny przewóz na każdym szczeblu musimy zainwestować. Jakim sposobem wiadomo wyśmienite, przemyślane inwestycje zawsze się zwracają.
Nie róbmy pseudo renowacji dróg, nie udawajmy, iż na kolei jest przyzwoiciej tylko, wobec tego że nie ma opóźnień i nie mówmy, że stworzonym przez nas lotniskom nie można nic zarzucić. Bo bez zauważenia kłopotu nie będziemy w stanie nic zrobić. Najpierw należy rozpoznać problemy a dopiero następnie starać się je usuwać. Nie można iść na skróty i patrzeć tylko na to, co widać gołym okiem. W Polsce, jeśli chodzi o transport bywa różnie. Zarządzanie tym, co jest związane z przewozem nie jest proste. Wie o tym każdy, bo nawet, kiedy tak właściwie mamy sami przetransportować jakiś ładunek nie jest łatwo ustalić wszelkie detale.
Logistycznie jest to najzwyczajniej w świecie ciężki orzech do zgryzienia, dlatego gdy wyobrazimy sobie to na skalę kraju i transportu z kraju poza granice stworzonego przez nas państwa, wówczas dopiero nieźle wolno sobie łamać głowę nad rozwiązaniami. Mówi się o spedycji, niemniej jednak generalnie transport to działka rządu. A rząd jak sobie radę daje każdy widzi. Niektórzy powiadają, że to nagonka polityczna, że patrzymy tylko na jakieś fatalne autostrady, jednak Polacy nie są sfrustrowani z powodu dróg na Euro 2012 tutaj chodzi o to, co dzieje się na innych drogach. Bierzemy się za tworzenie innowacyjnych tras, kiedy stare 'leżą oraz kwiczą’, czyli są do głębi niezdatne do przeznaczenia.