Skuteczne i efektywne prowadzenie swojego biznesu jest zależne od wielu różnych spraw, nad którymi cały czas trzeba trzymać pełną kontrolę. Niezbędne również będzie podjęcie różnych decyzji, od których zależeć będzie niejednokrotnie przyszłości firmy, z tego też powodu niezwykle istotne jest to, aby mieć na czym oprzeć te decyzje. Firmy wykorzystują do tego różne informacje, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne. Do tych pierwszych zaliczają się wszelakie analizy i raporty sprzedaży, które są wykonywane w oparciu o dane z przeprowadzanych transakcji. Niejednokrotnie zatrudniane są też do tego niezależne firmy konsultingowe, które zajmują się realizacją najróżniejszych badań.
Najczęściej firmy się decydują na rynkowe i marketingowe, jakie przez większość osób są traktowane jako identyczne. Tymczasem jest między nimi sporo różnic, o których warto wiedzieć, jeśli będzie się chciało je właściwie interpretować. Jeśli wykorzystane bowiem one zostaną do podjęcia istotnych decyzji wiążących się z rozwojem czy inwestycjami, to należy wiedzieć dokładnie, co one oznaczają. Trudne do wykonania i interpretacji są badania rynkowe, lecz naprawdę sporo mogą one powiedzieć na temat tego, jak konkretna firma działa na niekiedy skomplikowanym rynku. Podczas tego typu badań są między innymi analizowane zjawiska podaży i popytu, preferencje i zachowania klientów, ale też trendy w mechanizmach kształtowania się cen.
Dostarczyć one też mogą cennych informacji w temacie procesów dystrybucji, co umożliwi zaplanowanie odpowiednich działań. Z kolei badania marketingowe są ściśle powiązane ze sprzedażą, i należy je interpretować wspólnie. Ich podstawową rolą jest ocena tego, jak konkretna firma wypada na rynku i jaką zajmuje tam pozycję. Ocena sprzedażowych wyników, wizerunku marki czy zweryfikowanie skuteczności prowadzonych działań promocyjnych to jedynie część elementów tego typu badań. Dzięki nim można po pierwsze ustalić miejsce, w jakim znajduje się biznes, a także odpowiednio zaplanować działania w celu poprawy i umocnienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+